Kaspersky Endpoint Security Cloud aktualisieren

Nachdem die Kaspersky Endpoint Security Cloud auf eine neue Version aktualisiert wurde, müssen Sie eine zusätzliche Einrichtung des Programms durchführen. Die zusätzliche Einrichtung beginnt automatisch beim ersten Start der Management-Konsole von Kaspersky Endpoint Security Cloud nach einer Aktualisierung. Das Fenster Willkommen bei der neuen Version von Kaspersky Endpoint Security Cloud wird angezeigt.

Um die zusätzliche Einrichtung von Kaspersky Endpoint Security Cloud vorzunehmen, gehen Sie wie folgt vor:

Klicken Sie im Fenster Willkommen bei der neuen Version von Kaspersky Endpoint Security Cloud auf die Schaltfläche Weiter .

Wenn die neue Version von Kaspersky Endpoint Security Cloud neue Versionen von Kaspersky Endpoint Security für Windows oder Kaspersky Endpoint Security for Mac unterstützt, erscheint das Fenster Neue Versionen von Kaspersky Endpoint Security for Mac und Kaspersky Endpoint Security für Windows sind verfügbar . Klicken Sie auf die Schaltfläche Upgrade, wenn Sie neue Programmpakete der Sicherheitsanwendungen vorbereiten wollen. Nachdem das neue Programmpaket für Kaspersky Endpoint Security für Windows vorbereitet wurde, wird die Anwendung auf den verwalteten Geräten automatisch auf die neue Version aktualisiert. Klicken Sie auf die Schaltfläche Später, wenn Sie die alten Versionen der Sicherheitsanwendungen beibehalten wollen.

Wenn auf verwalteten Geräten veraltete Versionen von Sicherheitsanwendungen installiert sind, wird das Fenster Eine veraltete Version von Kaspersky Endpoint Security 10.0 für Windows wird verwendet angezeigt. Klicken Sie auf die Schaltfläche Ich stimme zu, wenn Sie die alten Versionen der Sicherheitsanwendungen auf neue aktualisieren wollen. Klicken Sie auf die Schaltfläche Später, wenn Sie die alten Versionen der Sicherheitsanwendungen beibehalten wollen. Das Fenster Vereinbarungen für wird geöffnet. In diesem Fenster werden die Texte des Endbenutzer-Lizenzvertrags für die Sicherheitsanwendung, des Endbenutzer-Lizenzvertrags für den Kaspersky Security Center Administrationsagenten, die ergänzenden Klauseln zur Datenverarbeitung (nur für Kaspersky Endpoint Security für Windows) sowie der Link zur Datenschutzrichtlinie für die Produkte und Dienste von Kaspersky Lab angezeigt.

Lesen Sie sich den Text jedes Dokuments sorgsam durch. Wenn Sie den Bedingungen der Vereinbarungen zustimmen und Sie damit einverstanden sind, dass Ihre Daten wie in der Datenschutzrichtlinie beschrieben verarbeitet und (einschließlich in Drittländer) übertragen werden, und wenn Sie die Datenschutzrichtlinie vollständig gelesen und verstanden haben, aktivieren Sie die Kontrollkästchen neben den aufgeführten Dokumenten und klicken Sie auf die Schaltfläche Ich akzeptiere die Bedingungen. Wenn Sie den Bestimmungen und Bedingungen der Dokumente nicht zustimmen, können Sie die Sicherheitsanwendungen nicht verwenden. Wenn nur einige Kontrollkästchen aktiviert werden, können Sie die Sicherheitsanwendungen nicht auf die neuesten Versionen aktualisieren. Das Fenster Vereinbarungen für wird geschlossen. Sie können den Bedingungen der Vereinbarungen später im Abschnitt Programmpakete zustimmen, wenn Sie ein Verteilungspaket von Kaspersky Endpoint Security für Windows oder von Kaspersky Endpoint Security for Mac vorbereiten. Das Fenster Proxyserver-Einstellungen wird geöffnet.

Bei Bedarf können Sie die Einstellungen des Proxy-Servers anpassen. Klicken Sie anschließend auf die Schaltfläche Weiter . Das Fenster Funktionen von Kaspersky Endpoint Security Cloud verwalten wird geöffnet. Das Fenster enthält eine Liste der Funktionen, zu deren Verwendung Sie von den Experten von Kaspersky aufgefordert werden.

Wenn Sie diese Funktionen konfigurieren wollen, nehmen Sie die notwendigen Änderungen vor und klicken Sie anschließend auf OK . Wenn die Konfiguration einer Funktion weitere Schritte erfordert, öffnen sich entsprechende Fenster. Folgen Sie den Anweisungen auf dem Bildschirm. Wenn Sie auf die Schaltfläche Später klicken, können Sie diese Funktionen zu einem späteren Zeitpunkt konfigurieren. Das Fenster Kaspersky Security Network verwenden wird geöffnet. Im Fenster werden die Texte der Erklärungen zu Kaspersky Security Network für die Sicherheitsanwendungen angezeigt, die Sie aktualisieren möchten.

Machen Sie sich mit jeder KSN-Erklärung vertraut und aktivieren Sie anschließend die folgenden Kontrollkästchen, wenn Sie mit den beschriebenen Bedingungen einverstanden sind.

Updating Private Cloud

Upon the release of a new version of Private Cloud, execute the installation script in the update mode to get an upgrade of service components and gain access to all new features.

For information on new functionality introduced in each version of Cloud, check the release notes

To update your Private Cloud instance

Open the web browser. Go to

, contact our support team at and provide the information listed in . If the version is 2.2.0 or newer, proceed with the procedure. In case you have deleted the installation script and utility tools, contact our support team Create a backup of your instance. Download the newest installation script of a Private Cloud edition you are interested in by executing the following command in the Linux terminal on the machine that serves the controller component: sudo wget , or

sudo wget , or

Request a shipment of Private Cloud Enterprise from our support team Run the freshly downloaded installation script under superuser, in the update mode: sudo ./install.sh update By default, the script executes in the interactive mode that requests manual input to specify various options required for a proper update. However, you can choose to specify some options before the initial launch — check the corresponding article for more information.

After that, your instance should be updated to the newest version.

controller component, obtained with the following commands: sudo docker ps

sudo docker logs controller --tail 100 In case of problems with the update, contact our support team and provide them with the logs of the installation script andcomponent, obtained with the following commands:

EMQX Cloud update: Easily realize data processing and unloading in three steps

For enterprises that are eager to carry out IoT business, one highlight of EMQX Cloud, a fully-managed cloud-native MQTT message service, is that it can extract, filter, split and convert the data of Internet of things in real-time through a high-performance built-in rule engine, thus simplifying the development of IoT applications and accelerate business delivery. An out-of-box data bridging feature based on rule engine can help users to implement connections with various cloud services, such as Kafka, MongoDB, AWS RDS, AWS DocumentDB and InfluxDB, etc. and forward the IoT data to various third-party databases, message queues and data systems as per requirements.

Rule engine is undoubtedly an edge tool of EMQX Cloud to help users implement flexible data processing and integration. To enable users to get started easily and exert the value of this killer feature in practical project applications, the EMQX Cloud team recently upgraded and optimized it.

The rule engine has been officially renamed Data Integration. Meanwhile, the revised and upgraded UI has made it easier for users to understand, operate and manage. Compared with the previous version, the new Data Integration helps users quickly know the creation of resources and rules step by step by navigation. The users only need to follow the procedure of “creating resources - creating rules - adding actions - test and runing” to complete the configuration of rules. The specific procedure is as follows:

First, specify the data architecture of your own business and the data integration system that needs to be docked with EMQX Cloud in [Create Resources], namely, what kind of third-party database, message queue, or business system interface to forward the data to. This is to create the connection information of relevant integrated systems for use in next steps.

In [Create Rule], use SQL statement to create a rule to match the data from the device based on your business requirements, namely, define [what data needs to be processed and integrated].

Select the well-defined resource in [Add Action], that is, which service the data will be sent to, namely, "where will the data go after processing". At the same time, the format of message storage and integration is defined through the message content template, that is, [how data is processed].

After the three steps above, the users can complete the setting of processing and unloading the equipment data, and complete the data integration after further testing and operation.

The brand new revision of [Data Integration] will make the use logic of the rule engine more consistent with users' habits and provide convenience for users to create IoT platforms and applications to meet business requirements with EMQX Cloud.

Appendix: Data Integration Feature Guide

Preparation

Get acquainted with the following concepts before using data integration features, and in the introduction overview of [Data Integration], you can operate by following the guidance.

Meanwhile, please also note the version of EMQX Cloud you are using:

Standard version

Resources only support public network access. Therefore, before creating resources, you need to ensure that the resources have public network access capability and open the security group. There is no need to create VPC peer connections.

For resource types, only Webhook and MQTT bridging connection is opened.

Professional version

Before opening the NAT gateway, resources only support intranet access, so you need to configure VPC peer connection and open the security group before creating resources.

After opening the NAT gateway, you can access through the public network.

Use tutorial

Use EMQX Cloud data integration feature to collect simulated temperature and humidity data, and dumping it to MySQL as an example:

Reference documents:

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